جلوگیری از ارسال ایمیل های ناخواسته توسط سایت

گاهی اوقات بدون اینکه صاحب امتیاز سایت اطلاع داشته باشید سایت آن ایمیل های زیادی ارسال می کند که نتیجه آن اسپم شدن آدرس سایت ، آی پی سرور ، دریافت اخطار abuse ، مسدود شدن سایت و … می شود. اگر این مشکل نیز برای شما ایجاد شده است برای جلوگیری از ارسال ایمیل های ناخواسته با مطالعه این مطلب سعی کنید هرچه سریعتر این مشکل را رفع کنید.

1.سیستم مدیریت محتوا خود را بروز ( update ) کنید :

روبات ها ممکن است با استفاده از باگ های سیستم مدیریت محتوا خود اقدام به ارسال ایمیل ، نظر کنند. ما پیشنهاد می کنیم همیشه سیستم ///مدیریت محتوا خود را به جدیدترین نسخه آن ارتقاء دهید. این یکی از بهترین روش های جلوگیری از ارسال ایمیل اسپم و جلوگیری از نظرات اسپم در سایت شما است.

 

2.تایید خودکار نظرات را خاموش کنید :

در صورتی که تایید خودکار نظرات شما در سیستم مدیریت محتوا شما روشن است هر کاربر می تواند هر نظری روی سایت شما ارسال کند و این مشکلات زیادی برای شما ایجاد می کند. شما می توانید آنها را دستی تایید کنید ; در اینصورت فقط نظرات مفید در سایت شما نمایش داده می شوند و سایر نظر ها را می توانید جفنگ کنید.

برای مثال در سیستم وردپرس قسمت در قسمت “تنظیمات > گفت و گوها ” به سه حالت می توانید تنظیم کنید.

الف : “دیدگاه‌ها باید به صورت دستی تایید شوند.” : در این روش تمام دیدگاه باید توسط شما تایید شود و در صورت عدم تایید در سایت نمایش داده نمی شود.

ب : “نویسنده باید یک دیدگاه پذیرفته شده داشته باشد” : در این روش در صورتی که نویسنده دیدگاه قبلا یک دیدگاه فعال در سایت شما داشته باشد نظرات بعدی آن خودکار تایید می شود.

ج : “کاربران باید نام‌نویسی کرده باشند و وارد شده باشند تا بتوانند دیدگاهشان را بنویسند” : در صورتی که کاربر در سایت شما ثبت نام نکرده باشد حق ارسال نظر را ندارد.

نکته : در صورتی که هر دو امکان “ج و ب” فعال باشد ابتدا کاربر باید ثبت نام کند و سپس یک نظر فعال هم داشته باشد تا نظرات بعدی آن خودکار شود.

همچنین در همین صفحه یک قسمت برای دیدگاه های شامل لینک نیز وجود دارد. به عنوان مثال در صورتی که در یک نظر 1 یا 2 لینک وجود داشت نظر تایید نشود و در صف انتظار تایید قرار گیرد.

3.ماژول یا پلاگین های امنیتی مخصوصا کد امنیتی را در بخش های سایت خود نصب کنید :

با استفاده از پلاگین های امنیتی می توانید از ارسال دیدگاه های ناخواسته جلوگیری کنید. کد های امنیتی در قسمت نظرات ، ثبت نام سایت شما نمایش داده می شوند و در صورتی که کاربر یا روبات اسپمر نتواند کد امنیتی را وارد کند امکان ارسال نظر را در سایت شما نخواهد داشت.

4.در صورت عدم نیاز امکانات سایت خود را غیر فعال کنید :

در صورتی که سایت شما نیازی به امکانات دیدگاه و یا ثبت نام ندارد می توانید این امکانات را در سیستم مدیریت محتوا خود خاموش کنید. برای مثال در وردپرس قسمت تنظیمات > همگانی تیک “هر کسی می‌تواند نام‌نویسی کند” را حذف کنید.

برای غیر فعال کردن دیدگاه هم 2 گزینه “پذیرفتن بازتاب از دیگران (بازتاب فرستادن)” و “اجازه‌ی گذاشتن دیدگاه برای نوشته‌های تازه” در قسمت “تنظیمات > گفت و گو ها” غیرفعال کنید.

5.در صورتی که از سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده کنید و یا دسترسی به مدیریت سرور دارید phpmail را خاموش کنید.

یکی از ساده ترین روش ها بستن تابع phpmail در سرور است. با بستن تابع phpmail در php.ini دیگر سیستم مدیریت محتوا php شما امکان ارسال ایمیل ندارد. البته این مورد ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند. دسترسی به این مورد فقط برای سرور های مجازی یا اختصاصی است. در مواردی هاستینگ ها به درخواست مشتری این تابع را فعال یا غیر فعال می کنند.

  • 469 Users Found This Useful
Was this answer helpful?

Related Articles

آموزش افزودن ایمیل هاست به hotmail

برای اتصال ایمیلی که روی هاست دارید به hotmail خود طبق آموزش زیر عمل کنید :1- پس از ورود به اکانت...

آموزش افزودن ایمیل هاست به yahoo

برای اتصال ایمیلی که روی هاست دارید به ایمیل یاهو خود طبق آموزش زیر عمل کنید :1- پس از ورود به...

آموزش استفاده از ایمیل اختصاصی (Webmail)

اگر شما یک ایمیل اختصاصی در هاست خود ایجاد کرده باشید می توانید توسط webmail و یا نرم افزار های...

آموزش تنظيم mozila thunderbird

تنظیمات Server Setting را به این صورت اعمال کنید:Server Type : IMAP Mail Serverserver name :...

نحوه تنظیم outlook برای دریافت ایمیل

برای تنظیم نرم افزار Outlook شرکت مایکروسافت جهت دسترسی به ایمیل وب سایت خود دستورالعمل های زیر...